رد کردن لینک ها

ایجاد زنجیره تأمین و صادرات روغن موتور

علیرضا پیمان‌پاک در گفت و گو با آستان نیوز بیان کرد: این شرکت جمع‌آوری روغن موتور مستعمل، بازیافت و تبدیل آن به روغن‌های موتور تجاری با استاندارد بین‌المللی با هدف صادرات به کشورهای مختلف را به عنوان نخستین پروژه شرکت زنجیره تأمین رضوی در راستای زنجیره نفت، گاز و پتروشیمی در دست اقدام دارد.
وی با تأکید بر ضرورت ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی گفت: در این پروژه که تلاش شده زنجیره تأمینی کاملی باشد، در ابتدا روغن‌های مستعمل از سطح استان‌های تهران، زنجان، البرز، قم و اصفهان جمع‌آوری شده و در پالایشگاه روغن زنگان واقع در شهرک صنعتی زنجان پالایش و فرآوری می‌شود و سپس با افزودن ادتیوهای مورد نیاز به سطح استانداردهای جهانی می‌رسد.
مدیر عامل شرکت زنجیره تأمین رضوی ادامه داد: همچنین با همکاری این شرکت، مواد پلیمری اولیه از بورس خریداری شده و در اختیار واحد‌های پایین دستی پتروشیمی قرار می‌گیرد.
پیمان‌پاک افزود: سپس بطری‌های مورد نیاز برای بسته‌بندی روغن موتور تولیدی از این واحدها تحویل گرفته شده و پس از بسته‌بندی در پالایشگاه زنگان، محصولات نهایی حاصله به کشورهای هند، امارات و به زودی به عراق صادر می‌شود.
وی تصریح کرد: طی دو ماهه ابتدایی سال جاری بخشی از محصول تولید شده با قیمت مناسب در اختیار تاکسی‌رانی شهر تهران نیز قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت زنجیره تأمین رضوی با اشاره به عملکرد موفقیت‌آمیز این زنجیره در 4 ماهه اخیر در قالب ۲۰۰ تُن محصول تولیدی خاطرنشان کرد: صادرات این محصول توسط چند تن از شیعیان هندی صورت می‌گیرد که از نوادگان علی‌بن موسی‌الرضا(ع) می‌باشند.
پیمان‌پاک ادامه داد: شرکت زنجیره تأمین رضوی در تعاملات بین‌المللی خود که مورد تایید تولیت آستان قدس رضوی نیز می‌باشد، نسبت به استفاده از توان شیعیان در کشورهای مختلف جهان اقدام کرده که تا کنون علاوه بر اجر معنوی، منافع اقتصادی قابل توجهی نیز برای هر دو طرف به دنبال داشته است.
وی توسعه زنجیره نفت، گاز و پتروشیمی با هدف جلوگیری از خام‌فروشی با کمک شیعیان خاصه در کشور هند را از جمله مهم‌ترین اهداف این شرکت عنوان کرد.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه