رد کردن لینک ها

شکل‌گیری زنجیره فرآوری و صادرات چای

علیرضا پیمان‌پاک در گفت و گو با آستان نیوز درباره چگونگی اجرای این زنجیره بیان کرد: پس از پیش خرید برگ سبز چای از کشاورزان لاهیجان، این محصولات در کارخانه چای شهدای روستای کومله لنگرود، فرآوری و در نهایت سورت و به صورت مناسب بسته‌بندی می‌شود.
وی ادامه داد: تا کنون هزار تن برگ سبز چای صادر شده که بخشی از این محصول راهی کشورهای تاجیکستان و ازبکستان شده است.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی، ایجاد اشتغال را از جمله اهداف شکل‌گیری زنجیره فرآوری و صادرات چای توسط این شرکت عنوان کرد و افزود: ایجاد این زنجیره همچنین کمک به کشاورزان و در عین حال فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی کارخانجات تولیدی چای شمال کشور را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، پروژه مذکور موجب کاهش قیمت بخشی از چای تولیدی شده که در داخل کشور از طریق شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسط این شرکت به فروش رسیده است.
پیمان‌پاک با اشاره به کیفیت چای ایرانی تصریح کرد: بیشتر چای‌های ایرانی عاری از مواد شیمیایی است و به حدی کیفیت دارد که طی فرایند تولید تا بسته‌بندی، شست و شو داده نمی‌شود و این امر حاکی از آن است که چای ایرانی هیچ‌گونه باقی‌مانده‌های مضر ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال بسیار خوبی که از چای ایرانی در کشورهای مقصد نظیر تاجیکستان و ازبکستان به عمل آمده، خوشبختانه تقاضا برای خرید این محصول در کشورهای مذکور رو به افزایش است.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی درباره برنامه‌های پیش روی شرکت در این حوزه خاطرنشان کرد: در صدد هستیم تا با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، میزان خرید و صادرات چای را به 3 هزار تن افزایش دهیم.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه