رد کردن لینک ها

صادرات انواع آبزیان توسط شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی

علیرضا پیمان‌پاک در گفت و گو با آستان نیوز بیان کرد: با توجه به این که صادرات آبزیان یکی از اهداف مهم سال جاری شرکت مدیریت زنجیره تأمین به شمار می‌رود، لذا در صدد هستیم فیله‌های ماهی گیدر، هوور و نیز میگوی پاک شده و بسته‌بندی شده را که از اعماق دریا صید می‌شود، به صورت فرآوری شده صادر کرده و نیز بخش دیگر آن را به صورت تن ماهی تولید و صادر کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر این محصولات نظیر فیله ماهی تا کیلویی 14 دلار در کشورهایی مانند عمان و حاشیه خلیج فارس و میگو تا ۲۰ دلار در روسیه به فروش می‌رسد.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی با اشاره به افزایش حجم صید این آبزیان خاصه ماهی گیدر تا 10 برابر بیش از برنامه سال ۹۷ به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت در سال 1398 گفت: ماهی گیدر، جایگزین بسیار مناسب گوشت قرمز برای عموم جامعه است.
پیمان‌پاک مدیریت و اصلاح الگوی سبد غذایی مردم کشور را از جمله مزایای این پروژه عنوان کرد و افزود: افزایش صید تن ماهیان و فرآوری جهت مصرف فیله آن و عرضه در کشور همچنین نقش حائز اهمیتی در زمینه اشتغال‌زایی و ایجاد زنجیره شغلی در جنوب استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار خواهد داشت که شرکت مدیریت زنجیره تأمین خوشبختانه در تحقق این امر عملکرد خوبی داشته است.
وی اضافه کرد: شرکت زنجیره تأمین رضوی جهت توسعه زنجیره آبزیان، نسبت به شناسایی چندین واحد فرآوری غیر فعال در سواحل چابهار و مکران و مذاکره برای فعال‌سازی آن‌ها در سال جاری اقدام کرده است.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی ادامه داد: گیدر، نوعی ماهی اقیانوسی است که از 14 کیلومتری سواحل دریای عمان تا سواحل آفریقا به وفور وجود دارد.
پیمان‌پاک با تأکید بر لزوم جایگزین کردن ماهی به جای گوشت قرمز در سبد غذایی خانوار گفت: به این ترتیب چنانچه برنامه‌ریزی دقیقی برای جایگزینی این ماهی به جای گوشت قرمز انجام شود، می‌توان فیله ماهی گیدر را با قیمتی مناسب و بدون نیاز به تولید و پرورش، در اختیار عموم مردم قرار داد.
وی ادامه داد: در این صورت دیگر نیازی به خوراک دام و دغدغه‌های تأمین آن وجود ندارد و موضوعاتی همچون هزینه‌های پرواربندی و مشکلاتی که بخش‌های تولید‌کننده و پرورش‌دهنده دام زنده برای تولید گوشت قرمز با آن روبرو هستند، به حداقل خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی اضافه کرد: پروژه صید و عرضه ماهی گیدر مزایای بسیاری دارد که چنانچه این شرکت بتوانند تولید فیله را در سطح وسیع تجاری کند، با قیمت مناسبی به بازار عرضه خواهد شد.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه