رد کردن لینک ها

صادرات محصولات غذایی به بزرگترین فروشگاه‌های روسیه

علیرضا پیمان‌پاک در گفت و گو با آستان نیوز بیان کرد: در کشور روسیه بیشتر فروش کالا توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود؛ فروشگاه‌هایی که مبادلات مالی آن‌ها، 2 تا 3 برابر شرکت ملی نفت ایران و بعضاً دارای ۱۰ تا ۱۶۰۰۰ شعبه در سراسر کشور روسیه بوده و صرفا ویژه کالاهایی با کیفیت، دارای استانداردهایی خاص و ضمانت برای تأمین و… است.
وی ادامه داد: لذا طی توافق صورت گرفته با شرکتی روسی، تعدادی از کالاهای صادر شده شرکت توسط این فروشگاه‌ها توزیع می‌شود.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی با بیان اینکه در وهله نخست، برندهای تولیدی آستان قدس رضوی و سپس تولیدات سایر شرکت‌های ایرانی مد نظر است، گفت: در این راستا توافق شده تا 2 هزارتن محصولات غذایی نظیر کنسروجات، رب گوجه‌فرنگی‌، مربا، ماکارونی و 6 میلیون قوطی آبمیوه در سال جاری برای عرضه در این فروشگاه‌ها ارسال شود.
پیمان‌پاک ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۵۰ تن از این محصولات در قالب مربا، کنسرو و آبمیوه از طریق مرز آستارا به این کشور صادر گردید.
وی ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری بیشتر، در کنار ایجاد رونق تولید برای واحد‌های تولیدی مواد غذایی کشور و گسترش صادرات را از جمله اهداف این شرکت از رجیستری و صادرات کالاهای رضوی و سایر برندهای کشور به روسیه عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی ادامه داد: در گذشته طرف‌های واسطه نظیر تجار آذربایجانی و تاجیکی و یا شرکت‌های واسطه روسی، رب و آبمیوه را به صورت نامنظم و موردی از محل کارخانه خریداری و صادر می‌کرده است، اما اکنون این صادرات به صورت هدف‌مند توسط شرکت مدیریت زنجیره تأمین انجام خواهد شد.
پیمان‌پاک اضافه کرد: علاوه بر این صادرات محصولات رضوی و سایر بخش‌ها به کشورهای هند، عراق و عمان نیز در دستور کار بعدی این شرکت قرار دارد.
وی با بیان اینکه شرکت مدیریت زنجیره تأمین در صدد است تا کریدوری برای صادرات محصولات تولیدی کشور و بهبود رونق تولید ایجاد کند، گفت: با تحقق این هدف، علاوه بر این که صادرات کالا راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود، مبادلات پولی و ارزی نیز به سهولت صورت می‌گیرد.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی ادامه داد: همچنین این اقدام باعث شده تا هر شرکتی انرژی و وقت مجزایی برای صادرات محصولات خود صرف نکند و از مسیری واحد صورت گیرد.
پیمان‌پاک درباره برنامه‌های این شرکت برای توسعه بازارهای صادراتی محصولات تولیدی شرکت‌های سازمان اقتصادی رضوی بیان کرد: بر اساس مجوزی که از تولیت آستان قدس رضوی دریافت کرده‌ایم، شرکتی به نام آگنی رضوی‌(نور رضوی) را در کشور روسیه با هدف توسعه بازارهای صادراتی و سهولت مبادلات کالا ثبت و فعال کردیم.

نظرات

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه