رد کردن لینک ها

اجرای زنجیره صنعت فولاد در شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی

با توجه به پتانسیل های تولیدی در اقصی نقاط کشور و با توجه به پیشینه و اعتبار بازرگانی شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی و پیمانکاران خود، می توان مواد اولیه صنعت فولاد (گندله) را خریداری کرده و فرآیند تبدیل شدن به آهن اسفنجی را مدیریت نمود و در نهایت این محصول را در بازار داخل به فروش رساند.

در این راستا بطور مثال، خرید مواد اولیه و گندله مورد نیاز جهت تولید آهن اسفنجی از کارخانجات تولید داخل کشور در دستور کار قرار می گیرد. فرآیند خرید مواد اولیه، حمل آن به کارخانه، تولید آهن اسفنجی و برگشت پول در این پروژه در یک دوره زمانی 60 روزه انجام می شود.

در این خصوص، آثار مثبتی حاصل خواهد شد که به آن اشاره می شود. با خرید مواد اولیه گندله و تبدیل آن به آهن اسفنجی، عملا ارزش افزوده حاصل شده است و فعالیتی در جهت اجتناب از خام فروشی می باشد. همچنین کسب سود برای طرفین پروژه بدست خواهد آمد.

بعلاوه با توجه به پتانسیل های تولیدی در اقصی نقاط کشور، می توان به تولید محصولات زنجیره فولاد نظیر مفتول آهنی با پوشش گالوانیزه گرم، سیم سیاه آنیل و غیرآنیل، توری پرسی، توری جوشی، سیم خاردار و فنس پرداخت و به اهداف صادراتی ارسال نمود. به این منظور خرید مواد اولیه و شمش مورد نیاز جهت تولید از کارخانجات تولید شمش کشور انجام می پذیرد. فرآیند خرید مواد اولیه، حمل آن به کارخانه، تولید و صادرات کالا و برگشت پول در این پروژه در یک دوره زمانی 90 روزه انجام می شود.

آثار مثبت حاصل از انجام این نوع از پروژه ها را می توان اینچنین برشمرد. یکی تاثیرات ملی است؛ افزایش صادرات محصولات این کارخانه ها منجر به ارزآوری برای کشور و افزایش اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم خواهد شد. ضمنا تاثیرات منطقه ای مسلما خواهد داشت. با رشد فعالیت این کارخانه ، اولا باعث تقویت امنیت منطقه صنعتی مورد نظر خواهد شد و ثانیا افزایش میزان اشتغالزایی جوانان منطقه را در پی دارد. نهایتا موجب کسب سود برای طرفین پروژه خواهد گردید.

در شرایطی که محدودیت در میزان نقدینگی وجود دارد می توان در روش های دیگری نظیر استفاده از اعتبار شرکت در بانکها استفاده کرد و فرآیند خرید و فروش را مدیریت نمود.

با توجه به اعتبار شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی در بانکهای داخلی، می توان فرآیند کالا را بصورت اعتباری خرید و بصورت نقد در بازار به فروش رساند و یا اینکه بصورت نقد خریداری گردد و بصورت اعتباری به فروش رسانده شود.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه