رد کردن لینک ها

ایجاد زنجیره تأمین و صادرات ۲۰۰۰ تن محصول به روسیه و هند

مهندس علیرضا پیمان‌پاک در گفت و گو با خبرنگار آستان نیوز بیان کرد: در بازار روسیه سالانه 8 میلیارد دلار میوه و سبزی وارد می‌شود که سهم ایران از این رقم، کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار است.
وی ادامه داد: این امر به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب روسیه و نبود امکان کشت تمامی میوه‌ها و سبزی‌ها، واردات پایداری برای این کشور به شمار می‌رود با این حال ایران به خاطر عدم ایجاد زنجیره تأمین مناسب، از این فرصت آن‌طور که باید استفاده نکرده است.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی اضافه کرد: از طرف دیگر کشورهای روسیه و هند، جمعیت بسیار زیادی دارند و بازار آن‌ها از ثبات خوبی برخوردار است.
وی با اشاره به صادرات میوه و سبزی به کشورهای هند و روسیه گفت: شرکت مدیریت زنجیره تأمین در نخستین گام، با فعال‌سازی گلخانه‌ای 10 هکتاری در بوشهر برای خرید تضمینی 500 تن فلفل دلمه‌ای بر اساس استانداردهای کشور روسیه همچون نوع بذر، روش کشت، بسته‌بندی، ماندگاری کالا و… اقدام کرده است.
پیمان‌پاک ادامه داد: این شرکت علاوه بر صادرات 500 تن فلفل دلمه‌ای رنگی به کشور روسیه، 450 تن سیب و 50 تن خرما به کشور هند و نیز هزار تن کیوی و 150 تن انواع صیفی‌جات نظیر کاهو، کلم، گل کلم و… به روسیه صادر کرده است. 

زنجیره سیب

وی اضافه کرد: شرکت در صدد است بیشترین توان خود را برای فعال‌سازی ظرفیت‌های بخش خصوصی خاصه در مناطق محروم اختصاص دهد.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی درباره مجوزهای بهداشتی این محصولات بیان کرد: تمامی محصولات مذکور بر اساس استانداردها و بهداشت کشورهای روسیه و هند تولید شده است.
پیمان‌پاک رویکرد این شرکت از صادرات انواع میوه و صیفی‌جات را ایجاد صادرات پایدار و با ثبات، اشتغال‌زایی و فعال‌سازی پتانسیل‌های مناطق محروم نظیر بوشهر و خوزستان عنوان کرد.
وی با اشاره به برنامه‌های در دستور کار شرکت مدیریت زنجیره تأمین برای توسعه صادرات به سایر کشورها گفت: برنامه‌ریزی شده تا در سال 1398 با همکاری مجموعه‌های تأمین مالی و نیز تسهیلات تکلیفی بان‌کها و همچنین سرمایه‌گذاران روسی و هندی، نسبت به توسعه سطح زمین‌های تحت کشت صیفی‌جات تا ۱۰۰۰ هکتار در خوزستان و هرمزگان و نیز کشت گلخانه‌های بوشهر، 100 هکتار برای تأمین بیش از ۱۰ هزار تن محصولات مورد نیاز برای صادرات به روسیه و هند اقدام شود.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی افزود: در حال حاضر این شرکت با مشارکت ایرانیان فعال در روسیه نسبت به توسعه ظرفیت‌های سردخانه‌ای و توزیع به فروشگاه‌های تراز اول روسیه نظیر آشان و مگنت در بزرگترین میدان تره‌بار شرق اروپا(فود سیتی) اقدام نموده که همین مهم بسترساز توسعه صادرات سال ۹۸ این شرکت خواهد بود.
پیمان‌پاک ادامه داد: مناطق مد نظر زنجیره تأمین نظیر بوشهر مناطق محروم ولی مستعدی از نظر کشاورزی هستند که ایجاد زنجیره تأمین در این نقاط علاوه بر ایجاد رونق تجارت، اشتغال‌زایی برای جوانان بومی را نیز به دنبال خواهد داشت.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه