رد کردن لینک ها

تامین 1۰ هزار تن خوراک دام ارزان قیمت در کشور

طی شش ماهه دوم سال جاری محقق شد؛ مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی از تأمین بیش از 1۰ هزار تن خوراک دام ارزان قیمت توسط این شرکت طی سال جاری خبر داد.
مهندس علیرضا پیمان‌پاک در گفت و گو با خبرنگار آستان نیوز بیان کرد:

خوراک دام ارزان قیمت با مشارکت سازمان اتکا از کشورهای روسیه و قزاقستان وارد و 60 درصد این مقدار از روسیه و 40 درصد از قزاقستان تأمین شده است.
وی درباره رویکرد شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی از این اقدام گفت: به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و مشکلات موجود در زمینه تولید نهاده‌های دامی، هر ساله 40 درصد از خوراک دام مورد نیاز کشور وارد می‌شود.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی ادامه داد: از طرفی در سال جاری به دلیل مسائل ناشی از تحریم‌ها و کمبود نقدینگی در کشور، مشکلات گسترده‌ای برای تأمین خوراک دام مورد نیاز به وجود آمد که این امر منجر به کاهش تولید گوشت و افزایش هزینه‌های تولید گوشت شده است.
پیمان‌پاک اضافه کرد: در این راستا شرکت برای کمک به حل این مشکل و مجتمع های دامپروری، با مشارکت سازمان اتکا، خوراک دام ارزان قیمت را وارد و به بازار عرضه کرده است.
وی با اشاره به نوع خوراک دام وارد شده، تصریح کرد: این خوراک‌های دام شامل ۶۳۰۰ تن ذرت و ۳۲۰۰ تن جو بوده که به مجتمع‌های دامپروری اتکا تحویل شده و با ایجاد زنجیره تأمین به صورت گوشت و مرغ تولیدی در مزارع نمونه اتکا، کالای تولیدی در طرح سبد حکمت بازنشستگان نیروهای مسلح قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی ادامه داد: خوراک‌های دام ارزان قیمت وارد شده، دارای استاندارد جهانی SGS و مورد تأیید سازمان بهداشت کشور است.
پیمان‌پاک با بیان اینکه در مرحله بعد، 150 هزار تن خوراک دام ارزان قیمت توسط شرکت زنجیره تأمین رضوی وارد می‌شود، افزود: همچنین برنامه‌ریزی شده تا طرح پرورار‌بندی دام سبک را با همکاری بخش خصوصی در مناطق محروم اجرا کنیم.
وی با تأکید بر لزوم تأمین خوراک مورد نیاز کشور و تهیه خوراک دام ارزان قیمت گفت: سال گذشته حدود ۱.۵ میلیون تن جو و بیش از ۵ میلیون تن ذرت وارد کشور شد که امسال به دلیل مشکلات انتقال ارز و نبود کشتی، با چالش اساسی برای تأمین این محصول روبرو بوده‌ایم.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی کشت فراسرزمینی و سلف‌خری عمده در ابتدای سال کشت را یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار این شرکت عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی شده به دلیل مسائل اقلیمی، فراوان بودن آب و همچنین بالا بودن راندمان تولید در کشورهایی همچون روسیه و قزاقستان، کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی را برای تأمین خوراک دام مورد نیاز کشور آغاز کنیم.
پیمان‌پاک ادامه داد: این اقدام همچنین کمک شایانی به افزایش امنیت غذایی در کشور خواهد کرد.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه