رد کردن لینک ها

توسعه شبکه مویرگی کالا در عراق

مهندس علیرضا پیمان‌پاک در گفت و گو با خبرنگار آستان نیوز بیان کرد: این شرکت با همکاری شرکت دانش بنیان ایرانی در کشور عراق که در این چرخه، توزیع محصولات را بر عهده دارد، شبکه‌ مویرگی توزیع محصولات تولیدی کارخانجات مختلف کشورمان را توسعه داده است.
وی ادامه داد: آبمیوه، چیپس، انواع کیک و کلوچه، مربا، ماکارانی، رشته سوپی، آبمیوه رضوی و… از محصولاتی به شمار می‌رود که در قالب این شبکه مویرگی در بازار عراق توزیع می‌شود.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی اضافه کرد: در این راستا در شهر‌های بغداد، کربلا و نجف انبارهایی احداث شده است و ضمن خریداری 20 ماشین توزیع‌کننده، این محصولات به 4 هزار فروشگاه تأمین کالا در عراق عرضه می‌شود.
وی درباره اهداف در دستور کار اجرای این طرح گفت: دستیابی به ثبات پایدار در صادرات، کمک به اقتصاد کشور، وابسته کردن بازار عراق به کالاهای ایرانی، ایجاد انبار و شبکه توزیع محصولات در عراق و… از جمله این موارد به شمار می‌رود.
پیمان‌پاک ادامه داد: از شهریور سال جاری تا کنون 4 میلیارد تومان کالا به فروش رسیده است.
وی با اشاره به دلایل انتخاب کشور عراق برای توسعه شبکه مویرگی بیان کرد: عراق علاوه بر داشتن قرابت فرهنگی با ایران، شریک اصلی تجاری کشور به ویژه طی 3 سال اخیر به حساب می‌آید.
پیمان‌پاک ادامه داد: عرضه محصولات ایرانی در بازار عراق باعث می‌شود تا ضمن دستیابی به ارزش افزوده بالا، مردم این کشور بیش از پیش با کالای ایرانی در ارتباط باشند و این به نوبه خود بهترین تبلیغ برای این اجناس به شمار می‌رود.
وی توسعه شبکه مویرگی شرکت مدیریت زنجیره تأمین در سایر شهرهای عراق را یکی از برنامه‌ها پیشِ رو عنوان کرد و افزود: در صدد هستیم تا در شهرهای بصره، دیوانیه و الانبار، شبکه توزیع مویرگی را از طریق احداث انبار و تأسیس فروشگاه، توسعه دهیم.
مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی ادامه داد: گسترش سبد محصولات شرکت و افزودن کالاهایی نظیر تن ماهی، رب، انواع کنسرو و… نیز برنامه‌ای دیگر برای توسعه بازارهای صادراتی در عراق به شمار می‌رود.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه