رد کردن لینک ها

زنجیره‌سازی ۵۰۰۰ تن محصول کشاورزی در نقاط محروم کشور

علیرضا پیمان پاک در گفت و گو با آستان نیوز بیان کرد: در نیل به این هدف و در مرحله نخست، محصولات کشاورزی نظیر خرما، سیب، کیوی، صیفی جات زمینی، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای گلخانه ای انتخاب و سپس زنجیره تامین این محصولات در استان های محروم نظیر بوشهر، خوزستان، هرمزگان، بخش هایی از فارس، گیلان و خراسان رضوی ایجاد شد.
وی ادامه داد: در این راستا شرکت زنجیره تامین رضوی علاوه بر پیش خرید محصولات بر مبانی پیش فروش، کشاورزان را به منظور افزایش توانمندی و امید به فروش بهتر یاری کرده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی با اشاره به این که عمده محصولات مذکور به کشورهای روسیه، هند و ارمنستان صادر شده است، تصریح کرد: ایجاد زنجیره تامین در قالب تهیه بذر، کود و سم، آموزش و نظارت بر کشت، چیدن محصول، سورت، مرتب سازی و بسته بندی ویژه بازارهای صادراتی، ترخیص و حمل به کشورهای هدف و در نهایت فروش و بازگشت ارز حاصله، از جمله جمله اقداماتی به شمار می رود که این شرکت با هدف توسعه بازارهای صادراتی و نیز کمک به فروش مناسب محصولات کشاورزی استان های مذکور داشته است.
پیمان پاک درباره مزیت های صادرات با رویکرد زنجیره تامین گفت: صادرات با هدف ایجاد زنجیره تامین، مزیت های ثبات قیمت، ثبات کیفیت و انجام به موقع تعهدات را به دنبال داشته که رعایت این سه عامل موجبات افزایش تقاضا و جلب مشتریان بیشتر را در بازارهای صادراتی فراهم کرده است.
وی ادامه داد: موفقیت در این رویکرد که تماما مرهون عنایات امام هشتم بوده، استقبال، تقدیر و همکاری مجموعه های مختلف ذیربط را به دنبال داشته است.
پیمان پاک افزود: تقدیر سفیر ایران در روسیه از عملکرد شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی، تقدیر جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در خصوص ایجاد زنجیره تامین سیب در شمال استان، تقدیر رییس سازمان توسعه تجارت و تقدیر ائمه جمعه و همچنین مسئولان استانی بخش های مختلف بوشهر، نشان از موفقیت این الگو و لزوم توسعه آن در سایر بخش های اقتصادی و تجاری کشور است.
پیمان پاک با اشاره به برنامه های آتی این شرکت تصریح کرد: شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی به دنبال دریافت آمادگی مجموعه های کشاورزی بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در صدد است تا در سال آینده با مشارکت این مجموعه ها، توان زنجیره سازی و صادرات محصولات کشاورزی را تا میزان 15 هزار تن در سال افزایش دهد.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه