رد کردن لینک ها

واردات ۵۰۰۰ راس دام سنگین از پاکستان

علیرضا پیمان‌پاک در گفت و گو با آستان نیوز بیان کرد: این دام‌های سنگین از پاکستان و مسیر دریایی به چابهار وارد و در کشتارگاه های جنوب سیستان و بلوچستان کشتار و به بازار عرضه خواهد شد.
وی این طرح را در راستای ایجاد زنجیره تأمین گوشت قرمز و با هدف کمک به حل بحران گوشت کشور و نیز توسعه ظرفیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت زنجیره تأمین رضوی ادامه داد: تا کنون عمده واردات دام زنده از پاکستان به دلیل عدم صدور مجوز توسط دولت پاکستان به صورت قاچاق صورت پذیرفته و این امر علی‌رغم همراهی دامپزشکی و بخش‌های مختلف کشور، هزینه‌های تمام شده دام وارداتی را افزایش می‌داده است.
پیمان‌پاک افزود: در این راستا شرکت زنجیره تأمین رضوی با همراهی کارگزاران محلی و فعالان بخش خصوصی متخصص واردات دام، نسبت به اخذ مجوزات رسمی از دولت پاکستان برای واردات آزمایشی محموله 5 هزار رأسی گوساله نژاد برهمایی و سیستانی از مبادی رسمی چابهار و پیشین اقدام کرده است.
وی با اشاره به کاهش قیمت گوشت مذکور گفت: این مجوز موجب شده تا پس از ثبت سفارش رسمی، امکان تخصیص ارز نیمایی به این واردات میسر شده و در نتیجه قیمت نهایی گوشت تولیدی کاهش چشمگیری پیدا کند.
مدیر عامل شرکت زنجیره تأمین رضوی ادامه داد: دام زنده وارداتی در حال حاضر در کشتارگاه اعتماد زاهدان کشتار و هر هفته ۳۰۰ راس از دام‌های به کشور وارد و در این کشتارگاه ذبح می‌شود.
پیمان‌پاک درباره اشتغال حاصل از این طرح بیان کرد: واردات دام زنده در مقابل واردات گوشت علاوه بر صرفه اقتصادی موجبات ایجاد اشتغال در کشتارگاه‌های استان سیستان و بلوچستان و نیز راه‌اندازی واحد‌های مصرف‌کننده آلایش حیوان نظیر واحد‌های چرم، فرآوری روده، پودر خون و… را فراهم می‌آورد.
وی ادامه داد: این سومین پروژه شرکت مدیریت زنجیره تأمین در استان سیستان و بلوچستان در راستای توسعه زنجیره گوشت است که با اخذ مجوزات لازم برای طرح پرواربندی ۲۰ هزار رأسی گوساله در این منطقه در مرحله بعد، موجب نقش‌آفرینی ویژه آستان قدس رضوی در ایجاد اشتغال و توسعه استان محروم سیستان و بلوچستان خواهد بود.
مدیر عامل شرکت زنجیره تأمین رضوی افزود: این استان از ظرفیت‌های مناسبی برای تأمین گوشت قرمز مورد نیاز کشور برخوردار است که همواره در هر برهه که دولت‌های وقت از این پتانسیل غافل شدند، با آثار نامطلوبی در استمرار و پایداری تأمین گوشت قرمز کشور مواجه بودند.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه