رویکردی ترکیبی در ارزیابی عوامل دخیل در رقابت پذیری زنجیره تأمین صنعت لاستیک سازی
هدف اصلی پژوهش حاضر، ارزیابی عوامل دخیل در رقابت پذیری زنجیره تأمین در صنعت لاستیک سازی است. بدین منظور ابتدا با مروری گسترده در ادبیات رقابت پذیری، مؤلفه ها شناسایی و مدل مفهومی پژوهش ارائه شد. داده ها از مدیران و خبرگان 5 شرکت ایرانی تولیدکننده لاستیک جمع آوری گردید.
بلاک چین و مدیریت زنجیره تامین
زنجیره بلوکی یکی از اصلی ترین فناوری های نوآورانه است که انقلابی در مدیریت زنجیره تأمین دیجیتال ایجاد می کند. از آنجا که زنجیره های تأمین پیچیده تر می شوند ، گروگذاران بیشتری را درگیر می کنند و عمدتاً به تعدادی از واسطه های خارجی متکی هستند ، زنجیره بلوکی به عنوان یک رقیب قدرتمند […]
دیجیتالی شدن زنجیره تأمین
دیجیتالی شدن زنجیره تأمین و اکوسیستم زنجیره تامین یکپارچه
حضور شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی در نمایشگاه اوراسیا
شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی، در راستای معرفی ظرفیتهای تولیدی و صادراتی کشور، افزایش حجم مبادلات تجاری و ارتقای همکاریهای اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، در اولین نمایشگاه تخصصی اوراسیا تهران حضور یافت.
زنجیره تامین مواد غذایی
زنجیره تأمین در خصوص کالاهای با عمر کوتاه و فاسدشدنی همواره یکی از بااهمیتترین و چالشبرانگیزترین مباحث مدیریتی در زمانهای مختلف بوده است. کالاهای با عمر کوتاه و بهخصوص مواد غذایی مواردی هستند که بیشترین چالشها را برای مدیریتزنجیره تأمین به وجود میآورند.
ارائه یک مدل برنامه ریزی زنجیره تأمین برای محصولات زراعی فسادپذیر
مدل ارائه شده تلفیقی از مدلهای مکانیابی و برنامه ریزی تولید است که میزان و زمان کاشت محصولات در مزارع و محل اجاره سردخانه را با توجه به قابلیتهای کاشت، محدودیتهای زمین زراعی و منابع آب تعیین میکند. همچنین، میزان انتقال محصولات به میادین و سردخانهها را در دورههای زمانی مختلف تعیین میکند. یکی از […]
زنجیره تأمین گوجه فرنگی در ایران
در سالهای اخیر بازار گوجه فرنگی و تخم مرغ به نماد بازار کشاورزی و حتی وضعیت اقتصادی کشور تبدیل شدهاند. نوسانات قیمتی کوتاه مدت، کاهش عرضه، عدم ثبات قوانین و مقررات واردات و صادرات و … از جمله مسائل حوزه گوجه فرنگی هستند.
نقش مدیریت زنجیره تأمین در خلق زنجیره ارزش
زنجیره ارزشی، بخشی از زنجیره تأمین است که ایجاد ارزش افزوده در محصول انجام میشود. معمولاً واسطهها در ایران هیچ ارزشی به محصول اضافه نمی کنند، ولی باعث افزایش قیمت در محصول میشوند.
حضور آستان قدس در زنجیره تأمین کالا در راستای رسالت اجتماعی آن است
مدیرعامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی گفت: تأمین به موقع کالای مورد نیاز مصرفکننده و ارتباط صحیح و درست بین تولیدکننده تا بازار مصرف برای رسیدن کالا به دست مصرفکنندگان واقعی از جمله مواردی به شمار میرود که در بین فعالان اقتصادی دارای اهمیت است.
تشریح عملکرد شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی توسط مدیرعامل
تأمین به موقع کالای مورد نیاز مصرفکننده و ارتباط صحیح و درست بین تولیدکننده و بازار مصرف برای رسیدن کالا به دست مصرفکنندگان واقعی از جمله مواردی به شمار میرود که در بین فعالان اقتصادی دارای اهمیت است.